☰  

آموزش های BigBlueButton

BigBlueButton از رابط گرافیکی GreenLight استفاده میکند. تنظیمات و آموزش های یاد شده در ادامه برای مدیریت و استفاده از این سیستم از جمله مدیریت کاربران, مدیریت اتاق ها (Room), مدیریت, ضبط و انتشار جلسات و سایر آموزش های مورد نیاز می باشد.

صحفه اصلی

-عضویت/ورود
Milk
- white cold drink

صفحه اصلی

صفحه اصلی سیستم آموزشی BigBlueButton که توسط تیم ما میتواند متناسب با علاقه و نیاز شما برایتان شخصی سازی شود. در بالا و سمت راست صفحه دو گزینه ورود و ثبت نام وجود دارد. از منور ثبت نام میتوان برای افزودن کاربران (مدرس یا برگذار کننده وبینار و ارائه) جدید با حالت های مختلف که در ادامه توضیح داده خواهد شد استفاده کرد. کاربران ثبت شده با ایمیل و رمزی که در اختیار دارند می توانند با کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم وارد شوند.

آشنایی با رابط کاربری

داشبورد

جهت ورود به پنل مدیریت از لینک ورود در صفه اصلی استفاده میشود.

برخی از قابلیت های پنل مدیریت BBB:

  • مشاهده, تایید و حذف حساب های کاربری
  • مشاهده, ایجاد و حذف اتاق ها (Room)
  • مشاهده تمامیه موارد ضبط شده از جلسات
  • اشتراک موارد ضبظ شده توسط E-Mail
  • دسترسی به تنظیمات پایه سایت
  • مدیریت نقش کاربران

منوی کاربری

پس از ورود به پنل در قسمت بالا سمت راست منویی مشاهده خواهید کرد که شامل گزینه های زیر می باشد:

  • خانه: انتقال به صفحه داشبورد (صفحه ای که پس از  ورود در آن خواهید بود)
  • تمام جلسات ضبط شده: مشاهده تمامیه موارد ضبط شده از تمامیه اتاق ها
  • نام کاربری خود: با کلیک بر روی این گزینه می توانید به “پروفایل”,”سازمان”,”نیاز به کمک دارید؟” و  گزینه “خروج” دسترسی داشته باشید.

مدیریت اتاق ها

در قسمت میانی صفحه لیست اتاق های ایجاد شده, لینک دعوت شرکت کنندگان و گزینه آغاز وجود دارد.

با کلیک بر روی هر یک از اتاق ها لینک دعوت متناسب با اتاق تغیر خواهد کرد و اتاق به صورا فعال (با رنگی روشن) خواهد شد.

پس از انتخاب اتاق میتوانید لینک دعوت را در اختیار سایر افراد قرار داده و خود نیز جهت شروع کلاس/جلسه/وبینار بر روی گزینه “آغاز” کلیک کنید و به عنوان ارائه دهنده جلسه را شروع کنید.

موارد ضبط شده

در ناحیه پایین صفحه لیستی از موارد ضبط شده از هر اتاق را بعد از فعال کردن آن اتاق مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات حساب کاربری

با کلیک بر روی نام کاربری و انتخاب گزینه پروفایل, می توانید وارد صفحه تنظیمات حساب کاربری خود شوید.

اطلاعات حساب کاربری

در صفحه تنظیمات میتوانید مواردی نظیر نام, ایمیل, زبان مورد استفاده در برنامه و تصویر پروفایل خود را تغیر دهید.

رمز عبور

در صفحه رمز عبور با پر کردن موارد میتوانید یک رمز عبور جدید برای خود ایجاد کنید.

حذف حساب کاربری

در این صفحه با کلیک بر روی متن تایید حذف حساب کاربری, حساب کاربری شما به صورت کامل حذف و غیر قابل برگشت خواهد شد.

تمام جلسات ضبط شده

در این صفحه شما میتوانید لیست تمایمه جلسات ضبط شده از تمامیه اتاق های (Room) خود را مشاهده کنید.

جلسات ضبط شده پس از گذشت چند دقیقه بعد از اتمام جلسه داخل پنل نمایش داده خواهند شد. انتشار این جلسات جهت باز بینی افراد به دو صورت امکان پذیر است:

  1. مشاهده در صفحه دعوت به جلسه (با استفاده از لینک دعوت اتاق)
  2. اشتراک گذاری توسط ایمیل

هر فایل ضبط شده میتواند به دو صورت “عمومی” یا “لیست نشده” قرار گیرد که در صورتی که حالت “لیست نشده” را انتخاب کنید دیگر در صفحه دعوت به کلاس نمایش داده نخواهد شد!

دسترسی های مدیر سیستم

تنظیماتی که در ادامه توضیح داده خواهد تنها برای مدیران سیستم (Admin) قابل دسترسی خواهد بود.

داشبورد

در صفحه داشبورد (خانه) لیست تمامیه اتاق های ایجاد شده توسط ادمین ها و اساتید را مشاهده خواهید کرد.

ایجاد اتاق جدید

میتوانید با کلیک بر روی گزینه “ایجاد یک اتاق” یک اتاق جدید ایجاد و ویژگی ها و تنظیمات آن را اعمال نمایید.

تنظیماتی که برای هر اتاق در اختیار دارید:

  • کاربران هنگام ورود به صورت بی صدا وارد شدند
  • نیازمند موافقت مدیر قبل از ورود می باشد
  • هر کاربری اجازه شروع این جلسه را دارد
  • تمام کاربران به عنوان مدیر وارد می شوند
  • به صورت خودکار من را وارد جلسه کن

تمامیه تنظیمات در ادامه قابل تغیر خواهند بود.

اشتراک گذاری اتاق

با انتخاب تنظیمات اتاق و انتخاب گزینه “مدیریت دسترسی ها” میتوانید اتاق را در اختیر سایر کاربران قرار دهید. برای این کار نام کاربری کاربر مورد نظر را داخل فیلد وارد و گزینه “ذخیره تغییرات” را انتخاب نمایید.

سازمان

از منوی بالای کاربری گزینه “سازمان” را انتخاب نمایید.

این صفحه مختص ادمین و جهت مدیریت سیستم میباشد. در سمت چپ صفحه تعدادی تب مشاهده میکنید:

  • مدیریت کاربران
  • اتاق های سرور
  • جلسات ضبط شده سرور
  • تنظیمات سایت
  • Room Configuration
  • نقش ها

مدیریت کاربران

از منوی بالای کاربری گزینه “سازمان” را انتخاب نمایید.

این صفحه مختص ادمین و جهت مدیریت سیستم میباشد.

آنتی ویروس Bitdefender

BigBlueButton سیستم آموزش آنلاین